Vize, hodnoty, historie
O Morisovi
Pomáhám lidem naučit se komunikovat efektivně,
aby i obtížné situace vyřešili s lehkostí.
Ing. Markéta Procházková
majitelka Vzdělávání MORIS a hlavní lektorka kurzů


Co mě motivuje
Moje vize:
Je to právě komunikace, od které se odvíjí kvalita pracovních i osobních mezilidských vztahů. Komunikací se dají vztahy vylepšit, ale také hodně pokazit. Málokdo se totiž s brilantními komunikačními dovednostmi narodí. Proto se většina z nás efektivně komunikovat potřebuje naučit. Dobrou zprávou ale je, že většina komunikačních, manažerských i prezentačních dovedností se naučit dá! Proto jsem na základě svých úspěšných zkušeností ze služeb, obchodu i výrobních společností založila v roce 2014 Vzdělávání MORIS s hlavní vizí - zlepšovat úroveň komunikace ve společnosti a s idealistickou myšlenkou dělat tímto svět každý den o kousek lepším... 🙂
Na čem stavím
Morisovy hodnoty
Jsem přesvědčena o tom, že žádná činnost nejde dělat dobře bez stabilních hodnot. Hodnot, ke kterým se neustále vracíme. Kdykoli vytvořím nový kurz, vždy do něj promítám všechny Morisovy hodnoty. A právě díky nim si Moris drží stabilní vysokou kvalitu. Pojďte se podívat, které hodnoty to konkrétně jsou:
0% manipulace, 100% komunikace
Vždy učím lidi jak si věci umět efektivně, nekonfliktně a s lehkostí vykomunikovat, aby náhodou nesklouzli k nutkání druhým člověkem manipulovat - například: vyvoláním pocitu viny, zištnou pochvalou, citovým vydíráním, vyvoláním strachu atd. Manipulací mohu možná občas dojít rychlého výsledku, ale nikdy s ní nedojdu dlouhodobě dobrému vztahu s druhým člověkěm, protože zmanipulovaný člověk se v takové komunikaci necítí dobře, většinou není s řešením spokojený, podvědomě manipulaci vnímá a proto náš budoucí vztah nemůže být později založený na důvěře. Proto je tak důležité naučit se raději efektivně komunikovat, což důvěru v mezilidských vztazích naopak prohlubuje.
každý účastník se naučí více než 1 zásadní novou věc (nezávisle na pokročilosti)
Mým mottem bývá: ,,I kdyby Vás výrazně posunula 1 věc, tak to mělo smysl". Ale dotazníky spokojenosti účastníků kurzů ukazují, že těch AHA efektů lidé na kurzech a přednáškách zažívají mnohem více. Mým cílem je nenechat vás na frekvenci ,,to nejde", ale naučit vás jak to jednoduše udělat, aby to šlo 🙂
bezpečné prostředí
Velmi dbám o to, aby se každý z účastníků kurzu naučil něco nového, co ho v jeho profesi nebo osobní komunikaci výrazně posune a zároveň aby se na kurzu cítil v bezpečí. Je totiž pro každého velmi těžké opustit svoji komfortní zónu, svoje bezpečí, lidé mají přirozeně strach udělat před ostatními chybu. Proto hned na začátku každého kurzu toto téma otevírám. Protože v bezpečném prostředí se toho každý naučí více.
učíme se na vašich příkladech z praxe
Každý kurz upravuji ,,na míru" podle toho, co konkrétně vy v praxi řešíte. Nejvíce se toho totiž naučíte právě na vašich příkladech z praxe.
naučit se rozpoznat ,,bod zlomu" v komunikaci
Toto je v komunikaci snad NEJZÁSADNĚJŠÍ VĚC, kterou lidi na kurzech učím. Poznat ten ,,bod zlomu", kde se nám komunikace otočila k lepšímu. Co konkrétně to bylo. Co konkrétně jsme řekli a jakým způsobem. Protože pokud to dokážeme poznat, tak to pak dokážeme i příště zopakovat. A je pak větší šance, že i příště v podobné situaci se nám komunikace s druhým člověkem stejným způsobem otočí k lepšímu. Toto se nazývá správné komunikační vzorce. A jak se to učíme? Dáváme si všichni navzájem důkladnou zpětnou vazbu - a to je další z hodnot o bod níže.
důkladná zpětná vazba
Poskytování si zpětné vazby hodnotí kurzisti jako jednu z nejhodnotnějších věcí na Morisových kurzech. Proč? Protože v běžném rozhovoru tuto šanci nemáte. Těžko když například řeknete zaměstnanci že mu nemůžete vyhovět na jeho požadavek se ho pak zeptáte: ,,Heleďte a kde se vám to vlastně otočilo, že jste pochopil, proč vám tu dovolenou dát nemohu?" 🙂 Ale na kurzech tu možnost máte! Tam se to právě konkrétně dozvíte. Jak od vašeho parťáka v rozhovoru, tak od celé skupinky kde je většinou kompletní škála všech typů osobností a na závěr i ode mě. Vše samozřejmě za předem daných pravidel, která všichni dodržují, takže se opět i při poslechu zpětné vazby na váš zkušební rozhovor cítíte dobře, sebevědomě a posíleni novými informacemi.
Sdílíte ty samé hodnoty a chcete se v komunikaci zdokonalovat?
Zavolejte mi a probereme ihned vaši situaci.
Historie
Jak Moris vznikl...
Vzdělávání MORIS v dnešní podobě vlastně vzniklo ze záměru udělat jeden jediný firemní kurz. Ten jsem chtěla realizovat pro firmy při zaměstnání. Ale jak to tak v těch šťastnějších případech bývá, časem se to nějak nabalilo... 🙂
Do kouzla komunikačních dovedností a seberozvoje jsem se nadchla hned po škole, kdy jsem se vrhla do oblasti služeb a obchodu pro zemědělství. A od té doby mě to nepustilo :).


Od začátku jsem se intenzivně školila v komunikačních i prezentačních dovednostech a denně jsem veškeré dovednosti v praxi používala v komunikaci s klienty a při školení personálu ve spolupracujících výrobních společnostech. Už tady jsem viděla jak je kvalita komunikace důležitá. A že je to právě komunikace, která vytváří dobré mezilidské vztahy nebo vás přivede k úspěchu.
Později mě velmi začalo bavit a naplňovat zaškolování nových kolegů a i na spolupracujících podnicích jsem se začala více zajímat o personální otázky. V roce 2014 jsem po 10-ti úspěšných letech svoji odbornou činnost ukončila a začala jsem se intenzivně věnovat personalistice a vzdělávání ve firmách.
Tehdy jsem vytvořila můj první vlastní kurz: Dobrou značku obchodu dělá prodejce . Kurz jsem speciálně vytvořila pro kamenné obchody, pro zlepšení úrovně chování prodejců k zákazníkům. V podstatě to byla hlavně Typologie osobnosti a dnes samostatný kurz ,,Dobrou značku obchodu dělá prodejce" v něm měl být pouze úvod do tématu se základy přístupu k zákazníkům.
Ale hned u prvních klientů se tento úvod ukázal jako velké téma, které obchody se svými zaměstnanci velmi často řeší a chtějí témata přístupu k zákazníkům řešit více do hloubky.
A tak vznikly kurzy dva – samostatný Dobrou značku obchodu dělá prodejce a Typologie osobnosti. Další kurzy už přibývaly s postupnými potřebami klientů...


Současně jsem chtěla i více proniknout do personalistiky, ve které jsem se již intenzivně vzdělávala a v roce 2015 jsem se jako personalistka nechala zaměstnat, abych nabrala praktické zkušenosti z chodu velkých nadnárodních společností.
V komunikaci se zaměstnanci i managementem těchto společností se mi opět denně potvrzovalo, jak je kvalitní, efektivní komunikace důležitá pro správné porozumění si.
V komunikaci se zaměstnanci se to týkalo například už samotného nastavení pravidel, poskytování konstruktivní kritiky a pochvaly, reakcí na námitky zaměstnanců, motivace lidí nebo například jak přesvědčit pracovníka aby udělal něco navíc.
Často jsem ale při své práci viděla některé koordinátory z agentur nebo teamleadery z výrobních společností, kteří často se svými podřízenými zaměstnanci takto asertivně nekomunikují a zbytečně tím podporují vznik různých nedorozumění a často i konfliktů.
Tehdy mě stále častěji napadalo, že školení efektivní komunikace pro vedoucí pracovníky by bylo dobré do výrobních společností, ale i do oblasti firem a služeb více prosadit.
Dala jsem dohromady všechny své znalosti z asertivní komunikace a propojila je s praktickými zkušenostmi z výrobních společností a tak vznikly postupně kurzy komunikace pro vedoucí pracovníky.


Tyto kurzy se setkaly opět s výborným ohlasem a já cítila, že vzdělávání ve firmách by měla být moje budoucí cesta, která mě velmi baví, těší a naplňuje a která je i pro klienty nejpřínosnější.
Proto jsem v létě 2017 svoje zaměstnání v personalistice ukončila, abych se naplno mohla věnovat vzdělávání ve firmách a naplňovat tak svoji vizi.
V současné době rozšiřuji působení i do vzdělávání veřejnosti. Vytvořila jsem pro veřejnost celodenní živé kurzy, workshopy a přednášky a snad časem dojde i na E-kurzy. Realizovat vzdělávací akce pro veřejnost mě velmi baví, protože není nad to, když se lidé chtějí sami v dovednostech posunout. Potom se jim snažím být v tom tím nejlepším průvodcem a podporovatelem.
Novinkou v působení Morise je i další ,,Inspirace". Protože komunikace není jen o komunikačních vzorcích. Někdy můžete ke svému lepšímu jednání najít inspiraci třeba v různých citátech, knihách nebo dokonce např. ve fyzickém cvičení. To jestli v danou chvíli dobře komunikujeme zkrátka ovlivňuje i řada dalších faktorů a proto je na tyto věci prostor právě TADY.

A kromě toho, že dělám Vzdělávání MORIS?
Ráda dělám i spoustu dalších věcí...
O mně
Předně jsem hrdou manželkou svého úžasného manžela a pyšnou mámou svého malého synka. Rodina je pro mě nejvíc. Je to taková naše bublina, ve které trávíme čas nejraději ať je nám zrovna dobře nabo zrovna né moc dobře.
Máme rádi život a užíváme si vše hezké co nám přináší. Rádi si ho děláme takový, aby tam ty hezké věci vznikaly...
Máme hodně přátel a rádi s nimi trávíme čas. Milujeme zábavu.
Ráda sportuji. Ne pro body,časy nebo výkon. Ale pro dobrý pocit. Pohyb mě udržuje v dobré tělesné i duševní kondici.
Přeji si jen zdraví a světový mír. To ostatní už je na nás samotných...
Věnuji se práci, která mě velmi baví a naplňuje a těší mě, že je pro klienty přínosná.
Pozitivní praktický přínos pro klienta je pro mě vždy na 1. místě.

Moris v číslech
kurzů
klientů
Co na Morisových kurzech oceňují klienti nejvíce?
celkovou pozitivní atmosféru během kurzu
přizpůsobení lektora individuálním potřebám účastníků
praktické znalosti lektora k tématu
mnoho příkladů z praxe
pohotová zpětná vazba lektorky, dokáže vždy rozklíčovat ,,bodu zlomu" v komunikaci
Tato tvrzení se v dotaznících spokojenosti, které píší všichni účastníci po každém kurzu, opakují nejčastěji. Každého hodnocení si velice vážím a děkuji za ně všem kurzistům.
Reference
Co o mně říkají
Jak spolupráce probíhá?
Je to jednoduché:
Krok 1
Krok 2
Krok 3
Krok 4
Krok 5
Krok 6
,,Člověka nezměníme, svůj přístup k němu změnit můžeme."
A základem pro to je kvalitní efektivní komunikace.
Pokud jste připraveni chtít změnit svůj přístup nebo chcete změnit přístup vašich zaměstnanců, velmi ráda vám k tomu pomohu.
Kontaktujte mě a prodiskutujeme vaši situaci.
Kontaktní formulář
Napište mi













